Vacature: Adviseur Sociaal Domein

Ben jij op zoek naar een nieuwe stap in jouw carrière? En de krachtige verbinder en adviseur in het sociale domein? Dan ben jij de collega die we zoeken!

Functieprofiel
Als adviseur bij Participe Advies ga je aan de slag in het sociale domein. Je weet als geen ander de verbinding te leggen tussen welzijn en zorg en je kan gemakkelijk schakelen tussen beleidsvraagstukken en uitvoering. Je bent op de hoogte van relevante inhoudelijke ontwikkelingen zoals decentralisaties en transformatie zorg en welzijn. Je bent in staat om snel relevante inhoudelijke ontwikkelingen eigen te maken. Je treedt op als projectleider en adviseert welzijnsorganisaties en gemeenten over de verschillende uitdagingen en vraagstukken rondom de nieuwe Wmo. In je rol van projectleider en/of adviseur ben je in staat om met de verschillende disciplines bij de klant, van directeur zorg tot Wmo consulent, samen te werken en toe te werken naar het beoogde eindresultaat.

Het werk bij Participe Advies is afwisselend. Dit betekent dat je doorgaans aan de slag bent met verschillende projecten tegelijkertijd. Het is goed mogelijk dat je van maandag tot en met woensdag bezig bent met het genereren van kwalitatieve en kwantitatieve data voor een maatschappelijke business case en deze vervolgens analyseert. En dat je op donderdag een training geeft aan een welzijnsorganisaties over de laatste ontwikkelingen in het sociaal domein en op vrijdag op kantoor interne overleggen voert met je directe collega’s. Want naast je externe adviseursrol, bouw je ook mee aan de verdere professionalisering van Participe Advies.

Om aan de slag te kunnen gaan met de inhoudelijke projecten en trainingen, is het voor jou geen punt om hiervoor (jouw) contacten te benaderen en actief je eigen netwerk verder uit te breiden.

Bedrijfsprofiel
Participe Advies is een krachtenbundeling van zorg- en welzijnsorganisatie Participe en trainings- en adviesbureau CQT Zorg & Gezondheid. Wat beide organisaties in elkaar herkennen, is het geloof in innovatiekracht en de ambitie om toekomstbestendige oplossingen te creëren. Door die combinatie staat Participe Advies in de markt als een partner die vooroploopt op een redelijk onontgonnen terrein, gesterkt door een brede achtergrond en aantoonbare ervaring. Participe Advies maakt de beleidstermen begrijpelijk voor de klanten en vertaalt deze naar concrete en vereiste acties.Dit gebeurt niet in de bestuurskamer, maar op de werkvloer en in de buurt. Door onze passie en ons enthousiasme voor de vraagstukken in het sociaal domein kunnen wij gemeenten en zorg- en welzijnsinstellingen écht verder helpen.

Wij investeren in onze medewerkers, want zij zijn ons belangrijkste kapitaal. Dit doen we door bijvoorbeeld intervisiebijeenkomsten te houden en medewerkers individueel te coachen.
Daarnaast bieden we onze medewerkers een breed palet aan trainingen en opleidingen.
Tijdens informele bijeenkomsten wisselen onze medewerkers op een interactieve manier ervaringen uit in een prettige sfeer (onze jaarlijkse uitjes zijn daarin zeker het hoogtepunt).

Bedrijfsprofiel
Participe Advies is een krachtenbundeling van zorg- en welzijnsorganisatie Participe en trainings- en adviesbureau CQT Zorg & Gezondheid. Wat beide organisaties in elkaar herkennen, is het geloof in innovatiekracht en de ambitie om toekomstbestendige oplossingen te creëren. Door die combinatie staat Participe Advies in de markt als een partner die vooroploopt op een redelijk onontgonnen terrein, gesterkt door een brede achtergrond en aantoonbare ervaring. Participe Advies maakt de beleidstermen begrijpelijk voor de klanten en vertaalt deze naar concrete en vereiste acties. Dit gebeurt niet in de bestuurskamer, maar op de werkvloer en in de buurt. Door onze passie en ons enthousiasme voor de vraagstukken in het sociaal domein kunnen wij gemeenten en zorg- en welzijnsinstellingen écht verder helpen.

Wij investeren in onze medewerkers, want zij zijn ons belangrijkste kapitaal. Dit doen we door bijvoorbeeld intervisiebijeenkomsten te houden en medewerkers individueel te coachen.
Daarnaast bieden we onze medewerkers een breed palet aan trainingen en opleidingen. Tijdens informele bijeenkomsten wisselen onze medewerkers op een interactieve manier ervaringen uit in een prettige sfeer (onze jaarlijkse uitjes zijn daarin zeker het hoogtepunt).

Wat bieden wij jou 

  • Een baan van 32-40 uren per week; 
  • Een enthousiast en kleinschalig team; 
  • Een uitdagende functie waarbij jij zelf je groeipad bepaalt en uitstippelt;
  • Dynamiek door afwisselende werkweken en projecten: geen werkdag/-week is hetzelfde;
  • Ruimte voor innovatie;
  • Een goede werksfeer, inclusief wekelijkse borrels en leuke bedrijfsuitjes.

Wat vragen wij van jou?
Voor deze uitdagende functie dien je te beschikken over:

  • Een WO werk- en denkniveau;  
  • Een afgeronde opleiding zoals gezondheidswetenschappen, psychologie of culturele antropologie;
  • 2 tot 4 jaar relevante werkervaring in welzijn en/of zorg;
  • ervaring met het leiden van projecten;
  • ervaring in de rol van trainer;
  • een netwerk in het sociale domein is een must;
  • een resultaatgerichte en klantgerichte instelling;
  • uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden.

Solliciteren?
Heb je zin om bij ons te komen werken? Stuur dan jouw sollicitatie met motivatie en CV aan Alice van der Linden, HR-adviseur, e-mail alice.van.der.linden@qconsultzorg.nl.
Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met Willem Rutgers of Melissa Jansen, telefoon 088-102 09 40.